Gmina Gryfice

Polish English French German Italian Russian
Dzisiaj jest:17 sierpnia 2017 roku  |  Imieniny obchodzą: Anita, Julianna, Jacek
A+ A A-

UCZENNICA GIMNAZJUM NR 2 W BRUKSELI

Miałam przyjemność zostać jedną z finalistek Zachodniopomorskiego Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym i Regionie. Ja oraz pozostałych dziewięcioro zwycięzców i nasi opiekunowie spotkaliśmy się przed Zamkiem Książąt Pomorskich w Szczecinie i wyruszyliśmy autokarem do Brukseli.

Już podczas trwającej 12 godzin podróży poznawaliśmy się. Jechaliśmy przez Niemcy i Holandię, a gdy późnym wieczorem przekroczyliśmy granicę Belgii, na naszych zmęczonych twarzach pojawiły się uśmiechy. Po zakwaterowaniu, udaliśmy się na kolację. Następnego dnia o godzinie 9.00 zjedliśmy śniadanie, po którym udaliśmy się do budynku „Berlaymont”. Na miejscu przedstawiono nam historię UE. Mogliśmy sprawdzić i pogłębić swoją wiedzę na jej temat.Następnie udaliśmy się na spotkanie z komisarzem UE ds. budżetu i programowania finansowego, p. Januszem Lewandowskim, który okazał się niezwykłym człowiekiem. Opowiadał nam o planach na najbliższe lata.

Odwiedziliśmy także Parlament Europejski, gdzie dowiedzieliśmy się jak wygląda praca w UE. Udaliśmy się na obiad do „Róży Europy”, przytulnego miejsca z dobrym polskim jedzeniem. Czas minął nam bardzo szybko. Po posiłku poszliśmy na rynek, który okazał się przepiękny.

31 maja przybyliśmy do Stałego Przedstawiciela RP przy UE, gdzie odbyliśmy rozmowę z panią Iwoną Wojtczak, która odpowiedziała na nurtujące nas pytania. Opowiedziała także o swojej karierze zawodowej. Była ciekawa, jak udało nam się zdobyć tytuły laureatów i jakie są nasze plany na przyszłość.

Następnie rozmawialiśmy z marszałkiem województwa, p. Olgierdem Geblewiczem, który przybliżył nam swoje zadania. Odbyliśmy także spotkanie z europosłem, p. Bogusławem Liberadzkim. Z dobrymi humorami odwiedziliśmy Biuro Regionalne Woj. Zachodniopomorskiego. Pan Sebastian Gojdź opowiedział nam o swojej pracy, o znaczeniu województwa zachodniopomorskiego i przybliżył nam informacje o stażach, jakie moglibyśmy w przyszłości odbyć..

Wizyta w Brukseli w ramach Zachodniopomorskiego Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym i Regionie pomogła nam zwrócić uwagę na miejsce Polski w UE, a także zmobilizować nas do nauki języków obcych, które w dzisiejszych czasach są niezbędne w komunikowaniu się.

Ilona Dąbrowska kl. III a

Gimnazjum Nr 2 w Gryficach

© 2014 Gmina Gryfice. Wszelkie prawa zastrzeżone.